Överdriven feminism

Jag tycker att feminismen i detta landet har blivit så otroligt överdriven!
JA jag tycker att kvinnor och män ska ha samma löner om de gör samma jobb, självklart så tycker jag det!
 
Men den senaste tiden så har det börjat låta som att feministerna vill göra så att kvinnorna får det bättre än männen. Att om det är en kvinna som söker ett jobb, som även en man söker, så är det självklart att hon ska få det jobbet, även om mannen skulle passa mycket bättre för det. Och endel jobb passar män oftast bättre för, så som kvinnor är bättre inom andra yrken.
Jag vet inte hur ni alla andra ser på saken. Men jag vill få förtjäna allt. Jag vill få mitt jobb för att jag är bättre än de andra sökande, inte för att jag är kvinna! Kvinnor ska inte ha det lättare än män att få saker, det ska vara lika!
 
Jag är inte feminist.
För det feminist nu för tiden står för, det står inte jag för.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0